مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

هر کس به اندازه افق نگاهش ارزش دارد. امام علی (ع)

انجام پروژهای برق صنعتی و اتوماسیون در مشهد

plcهای سری FBs فاتک (FATEK)به دلیل ارزانی و استفاده از کنتاکتهای پرسرعت بصورت Built-In (به منظور کنترل سروو موتورها و سایر تجهیزات پرسرعت و حتی سیستم های GSM)امروزه در صنعت اتوماسیون ایران رفته رفته جای خوبی پیدا میکنند.
زبان برنامه نویسی این PLC ، از نوع Ladder و برنامه مخصوص آن WinProladder میباشد.
آخرین نسخه این نرم افزار v3.11 بوده و در ویندوز 7 نیز بخوبی کار میکند.

برای استفاده ابتدا نرم افزار را نصب و سپس نرم افزار شبیه ساز را نصب نمائید.
برای استفاده دوستای عزیزم ، لینک دانلود همشون رو اینجا قرار میدم.

دانلود نرم افزار

دانلود شبیه ساز

دانلود راهنمای نرم افزار 

 

دانلود راهنمای پیشرفته نرم افزار


دانلود راهنمای سخت افزار

نظرات (۱۴)

با سلام
آیا با اجرای شبیه ساز PLC میتونیم به دستگاه مورد نظر دستور بدیم و رجیسترهاشو بخونیم؟
۰۲ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۲ قاسم ایمانی
سلام لطفا آموزش نصب و راه اندازی  دستگاه fatek  fbs 60mbr2 با اعلام حریق brk را توضیح دهید.  با تشکر .
سلام خسته نباشین
من برنامه ای رو نوشته ام  و اون رو سیموله کردم حالا چطوری به کنتاکت ها دستور باز و بسته شدن بدم تا ببینم ک مدار درست کار میکنه یا نه؟

سلام من همه ورودی های فاتک رو قطع کردم ولی هنوز ارور داره و بوق میزنه ممنون میشم راهنمایی کنید.
خدا خیرتون بده .ممنون
سلام خیلی ممنون خیلییی مردیییی
سلام و خسته نباشید.بسیار عالی.استفاده کردم. موفق باشید.
فدایت
خدا تورا بدارد
من شبیه ساز نصب کردم اما غیر فعاله

سلام عاقا مدل plc رئ از کجا  fbs  بزاریم؟

 

پاسخ:
تو قسمت file ، new project رو انتخاب میکنید.
پنجره project information   قسمت model name رو گزینه editکلیک کنید از اینجا میتونی تغییرات رو بدین
سلام
من هم نرم افزار اصلی و هم نرم افزار شبیه ساز رو نصب کردم اما گزینه simulation تو منوی PLC فعال نمیشه!!!ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
مدل PLCرو fbs  انتخاب کنیدتا فعال بشه
سلام ..خیلی عالی بود.....یاشا 
سلام 
واقعا خدا پدر مادرتون رو بیامرزه این مطالب رو بدون منت و پول در اختیار علاقه مندان قرار میدهد ایشالا دست به سیم لحیم بزنید طلا بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی