مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

هر کس به اندازه افق نگاهش ارزش دارد. امام علی (ع)

انجام پروژهای برق صنعتی و اتوماسیون در مشهد

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۴۴ ق.ظ

چگونگی ساخت کنترل پمپ

کنترل پمپ خودکار حذف می کند نیاز به هر گونه سوئیچینگ دستی، پمپ های نصب شده به منظور پمپاژ آب از یک مخزن به یک مخزن هوایی می باشد.  پمپ سوئیچ به طور خودکار زمانی که سطح آب در مخزن کمتر از سطح پایین (L)،سطح آب در مخزن از میزان معینی (R) ارائه میشود. 

پس از آن، سطح آب در مخزن به سطح بالا (M) افزایش می یابد، و پمپ به صورت خودکار خاموش میشود. 
پمپ تنها زمانی دوباره  روشن میشود که سطح آب دوباره پایین تر از سطح L در مخزن باشد،و این عمل خودکار همچنان ادامه دارد.

مدار با استفاده از یک تراشه واحد (CMOS  (CD4001 برای پردازش منطق استفاده شده است.بدون استفاده از هر گونه قطعات الکترو مکانیکی در حال حرکت در (حسگر) سطح آب ساخته شده است. و این خود تضمین می کند که پاسخ سریع، بدون ساییدگی و پارگی، و بدون شکست مکانیکی داشته باشیم. 
این دستگاه به طور رضایت بخشی در اجرای آزمون با یک موتور 0.5 HP و پمپ انجام می شود.

سنسورهای مورد استفاده در مدار می تواند هر دو پروب رسانا، ترجیحا در برابر خوردگی و مقاوم در برابر الکترولیت.به عنوان مثال، در ساده ترین حالت، یک سوکت صوتی به درستی مهر و موم شده را می توان مورد استفاده قرار گیرد به عنوان حسگر کار می کنند.

این مدار همچنین می تواند به عنوان یک دارنده سطح سیال ثابت استفاده شود. برای این منظور پروب M و L بسیار نزدیک به یکدیگر برای اطمینان از این که سطح مایع در سطح M و L هست.

مزیت این سیستم این است که می توان آن را در تانکها / مخازن از هر ظرفیت آن استفاده شود. با این حال، مدار نمی تواند صرفا برای مایعات غیر رسانا استفاده می شود. برای مایعات غیر رسانا، برخی تغییرات نیاز به در سنسور سطح مایع می شود ساخته شده است. 

عکس مدار

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی