مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

هر کس به اندازه افق نگاهش ارزش دارد. امام علی (ع)

انجام پروژهای برق صنعتی و اتوماسیون در مشهد

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ق.ظ

معرفی موتور الکتریکی هوشمند از سوی شرکت Lenze

در بسیاری فرآیند های تولید صنعتی با انبوهی از نوار نقاله ها و کانوایر ها مواجه هستیم که نیروی لازم برای حرکت شان از طریق موتورهای الکتریکی تامین میشود. مشخصات این موتور ها بسته به خصوصیات خط تولید، از نظر توان، سرعت و گشتاور دارای تنوع می باشد. محصول جدید شرکت آلمانی لنز ،  یک موتور الکتریکی هوشمند است که می تواند از نظر تعداد، جایگزینی برای 70 درصد موتور های الکتریکی موجود در خط تولید باشد. در ادامه مطلب با معرفی این موتور هوشمند در controller همراه ما باشید.

 

موتور الکتریکی معرفی شده از سوی شرکت لنز یک Smart motor است که می توان آن را توسط تکنولوژی NFC – Near Field Communication کنترل کرد. این قابلیت از طریق نصب یک برد الکترونیکی که بر تخته کلم موتور مهیا شده است.

اگر نمی دانید NFC چیست، به زبان ساده می توان گفت که NFC یک روش ارتباطی مثل بلوتوث است اما با فاصله انتقال کمتر و دقت بیشتر.

یک ارتباط بدون تماس NFC می تواند در فاصله ماکزیمم 10 تا 20 سانتی متری، دیتا را به صورت بی سیم انتقال دهد. با اضافه شدن قابلیت NFC به موتور الکتریکی و نصب اپلیکیشن موبایل / تبلت این شرکت از این پس مهندسان در خط تولید می توانند به آسانی پارامتر هایی مثل سرعت و گشتاور موتور الکتریکی را در هر لحظه ای از زمان، تنها از طریق دستگاه موبایل خود در فاصله مجاز تغییر دهند. البته برای اینکار باید موبایل شما نیز قابلیت NFC را داشته باشد که اکثر تولیدکنندگان، اخیرا این قابلیت را در دستگاه های تولیدی خود می گنجانند.

 

موتور هوشمند شرکت لنز به صورت اختصاصی برای کاربردهایی مثل استفاده در بلت-کانوایر های (conveyor belts) افقی و عمودی که نیاز به حمل و جابجایی مواد (materials handling) است، طراحی و تولید شده  است (مشاهده ویدئو).

شرکت Lenze از این محصول جدید به عنوانیک موتور واحد برای کاربرد های بسیارنام می برد. پنج سرعت ثابت در این محصول قابل تنظیم است و همچنین I/O های قابل برنامه ریزی و قابلیت راه اندازی نرم ( soft start ) به صورت یکپارچه در این موتور ارائه شده است. شرکت لنز امسال در نمایشگاه هانوفر 2015 این محصول را در سالن 14 غرفه H20 به نمایش خواهد گذاشت.

 

Smart motor معرفی شده را می توان برای کار در پنج سرعت مختلف rpm از 500 تا 2600 دور در دقیقه با گشتاور ثابت تنظیم کرد. این موتور همچنین دارای وی‍ژگی های دیگری مثل حفاظت کامل، مود کاری اقتصادی (eco) برای کاهش مصرف انر‍ژی، و نیز خروجی های دیجیتال برای انتخاب سرعت، جهت چرخش موتور و ارسال پیام های وضعیت می باشد.

در واقع این محصول توانسته است قابلیت های یک موتور استاندارد، یک درایو فرکانسی و یک یونیت کنترلی را در یک پکیج واحد ترکیب و ارائه کند. این پکیج منجر با زمان پاسخگویی سریع تر خواهد شد و نیز هزینه های کابل کشی به شکل قابل توجهی در این سیستم حذف میشود. این موتور ها در توان هایی تا 11 کیلووات در دسترس خواهند بود.

از نظر هزینه خرید، موتور هوشمند شرکت Lenze قیمتی بین یک موتور استاندارد و یک موتور مجهز به درایو فرکانسی خواهد داشت. در مقایسه با قیمت یک موتور دو-سرعته نیز ، قیمت این محصول با توجه به وی‍ژگی های مجتمع اضافه آن، قابل رقابت خواهد بود.

اپلیکیشن ارائه شده برای این موتور که برای دو سیستم اندروید و iOS تولید شده است می تواند از طریق تکنولوژی NFC فرایند خواندن اطلاعات، و یا تغییر پارامتر ها را به آسانی امکان پذیر کند.

 

 

 

 

در همین ارتباط:

مشاهده صفحه محصول Smart Motor در سایت شرکت سازنده

 مشاهده بروشور محصول Smart Motor – نسخه PDF

 مشاهده صفحه دریافت اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS

 مشاهده ویدیوی دیگری درباره معرفی قابلیت موتور هوشمند M300 شرکت لنز

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۲
ali biabani

نظرات (۱)

سلام سلام خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی