مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

هر کس به اندازه افق نگاهش ارزش دارد. امام علی (ع)

انجام پروژهای برق صنعتی و اتوماسیون در مشهد

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۲ ق.ظ

چیلر تراکمی

چیلر تراکمی :

اساس کار چیلرهای تراکمی به این صورت است که گاز مبرد (R22 R407 R134 و ...) توسط کمپرسورها ( رفت و برگشتی (پیستونی) اسکرو و اسکرال) متراکم میگردد. گاز متراکم شده به کندانسور وارد می شود و توسط آب یا هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید که این مایع با عبور از شیر انبساط (اکسپنشن ولو) وارد خنک کننده یا همان اوپراتور میشود. بدلیل فشار کمتر اواپراتور نسبت به کندانسور مایع تبخیر می شود که گرمای مورد نیاز این عمل تبخیر از اواپراتور تامین می شود، در نتیجه اواپراتور خنک می شود و پس از این فرایند گاز ناشی از تبخیر مجددا به کمپرسور بر می گردد. اواپراتور در چیلر های تراکمی وظیفه خنک کردن آب در مدار برودتی ساختمان را بر عهده دارد بدین سان که در اواپراتور لوله های گاز مبرد و لوله های آب مدار برودتی قرار دارند و طی جریان تبخیر مایع برودتی و دریافت گرما توسط گاز آب سیستم خنک می شود. کندانسور وظیفه خنک کردن گاز متراکم شده را دارد که می تواند بصورت هوا خنک و یا آب خنک (توسط برج خنک کننده آبی) باشد. 

تفاوت چیلر های تراکمی آبی و هوایی در نوع کندانسور می باشد. 

کمپرسور ها در چیلر های تراکمی می توانند از انواع رفت و برگشتی (پیستونی)، اسکرو و اسکرال باشند. از چیلر های تراکمی در ظرفیت های پایین نیز می توان استفاده نمود که این یکی از برتری های آن نسبت به سیستم جذبی می باشد. همچنین استفاده از نیروی برق باعث عدم آلودگی های زیست محیطی در چیلر های تراکمی می شود.

 

ویژگی ها :

قابل استفاده در ظرفیت های پایین

مدیریت مصرف برق در نمونه های پیشرفته

امکان انتخاب آپشن های متعدد برای مناطق گوناگون

امکان کنترل کلیه قسمتها بوسیله دستگاه های الکترونیکی

امکان استفاده از بخشی از ظرفیت دستگاه و مصرف کمتر انرژی

قابلیت نصب در کلیه فضاها بسته به نوع انتخابی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۵
ali biabani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی